Ja postilaatikossa olla möllötteli puhelinlasku ja minua pikkasen sieppasi. Tähän perään liitän Soneran sivuille laittamani palautteen, niin tekin tiedätte mikä minua riepoo.

"Ensin, valittaisin "yhdeydenotto" linkistänne, jota napsauttamalla saa auki blankon sivun, johon ei voi kirjoittaa. On siis valittettava tähän ruutuun, johon Te lupaatte olla vastaamatta.
Mutta varsinaiseen asiaan.
Toukokuussa sorruin tarjoukseenne:"Ota uusi liittymä, saat liittymiesi väliset puhelut ilmaiseksi." Tyttäreni oli juuri silloin työharjoittelussa toisella paikkakunnalla, joten tarjous tuntui järkevältä vastaanottaa. No työharjoittelu loppui, eikä ilmaisia puheluita ollut yhtä ainutta. "No, onhan kesätyöpaikkakin kaukana"-ajattelin. Kohta on kesätyötkin lusittuna, eikä vaan vieläkään Teillä ole ollut aikaa saada tarjoustanne voimaan.
Tänään sitten laskunne saatuani kimpaannuin sen varran, että soitin Teiden niin sanottuun asiakaspalveluunne, joka nykyään, jostain kumman syystä, on maksullinen. Siellä ystävällinen neitonen selitti, ettei hän kyllä nyt millään käsitä, miksei tämä palvelu ole toiminnassa. Sehän oli sovittu jo ajat sitten, mutta ilman yhteydenottoani palvelu ei olisi tullut koskaan voimaan. Pahoitteli vielä, että koska kello on jo yli 16.00, hän saa tämän palvelun toimimaan "vasta" perjantaina. Ystävällisesti vielä opasti minua rekemään mahdollisen reklamaation netin välityksellä tahi muutoin kirjallisena.
No, ikävä kyllä, syksy saa ja ehkä minäkin, koulut alkavat ja lapset palaavat kotikonnuille ja koska olemme edelleen puheväleissä ihan kasvotuksinkin, tälle kyseiselle palvelulle ei ole enää likikään niin paljon käyttöä.
Mielestäni olisi vähintäänkin kohtuullista, että hyvittäisitte minulle kesän mittaan kertyneet liittymieni väliset puhelut näin takautuvasti. Mielestäni olen ollut erittäin kärsivällinen ja ymmärtäväinen asian suhteen.
Ihan varmuuden vuoksi, kopion tämän viestin ja yritän ujuttaa johonkin toiseen kohtaan sivuillanne. Ehkäpä "yrityksille" reklamaatio toimii. Kovastihan minäkin tässä "yritän" tuoda julki tätä asiaa.
Ja vielä ihan varmuuden vuoksi, vaikka olenkin kirjautuneena sivuillenne ja vaikka lupasitte olla ottamatta yhteyttä, sähköpostiosoitteeni: xyi@mail.com Voitte tietenkin myös soitella, mutta pidän enemmän kirjallisesta palautteesta. Numeron ehkä tiedätte tahi sitten ette.
Ystävällisesti pitkäaikainen kulta-asiakkaanne Xyyi Xyy, Xyyla
P.S. Kylässä ei ole yhtään saman nimistä henkilöä"

No, nyt minä jään odottelemaan yhteydenottoa, jonka Sonera on luvannut olla ottamatta, koska en saanut ujutettua tätä milleen muulle sivulle. Sonerahan on tietotekniikkaa vain hämärästi tunteva yritys, joten onko se mikään ihme jos sähköisen reklamaation antaminen heiden sivuilleen on mahdotonta. Heille voi antaa vain "ehdotuksia", jotka he väittävät lukevansa, mutta lupaavat olla vastaamatta.